Double Bastard Beer Blog


Önskelistan
februari 16, 2009, 4:30 e m
Filed under: Uncategorized

Häromdagen tyckte jag till om Systembolagets utbud som enligt mig är riktigt bra i dagsläget, särskilt det tillfälliga sortimentet är en fantastisk idé. Samtidigt kan allt bli bättre. Jag tänkte därför att vi skulle köra en omröstning om vad för typ av öl och länder som ni skulle vilja se mer av på Systembolaget framöver. När ni tyckt till så skickas listan till Dan Ihrelius (Systembolagets inköpare).

vote2Ni som läser denna blogg och röstar är förstås inte representativa för sveriges ölkonsumenter. Tvärtom är det en temperaturmätning bland sveriges mest ölintresserade personer. The beergeeks. Det gör inget. Tvärtom. Det är ju exempelvis för er som det tillfälliga sortimentet finns. Det är ni som sprider ölkulturen vidare. Ni är ambassadörerna. 

Jag har delat upp frågan i två delar. Den första handlar om vilka ölstilar ni vill se mer av på Systembolaget. Jag är fullt medveten om att listan inte är komplett och att jag slagit ihop vissa saker som kanske inte hör ihop till 100%. Jag ville inte ha en lista på 60 öltyper, det är anledningen till ”förenklingen”. Ni får rösta på flera ölstilar men försök att hålla er till max 5-7 val. Listan tappar lite av sin funktion om man klickar i alla ölstilar med tanken att ”jag vill ha mer av allt”. Den andra listan handlar om vilka ölländer ni vill se mer av på Systembolaget. Om ni saknar någon ölstil eller ölland, skriv i fältet ”other”.

Rösta på!


8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Tänkte rösta på Ljus lager med hög beska, eftersom jag tycker det saknas någon riktigt besk lager som tex Slåtterölen(vilken iofs finns i beställningssort.) Men va rädd för att det kunde betyda någonting annat i andra öron.

Kommentar av affe

Jag håller med om att sortimentet är bra, särskilt med de tillfälliga nyheterna. Jag saknar dock en bra amerikansk bruksIPA, som Snake Dog, Acme eller liknande, i det ordinarie sortimentet.

Kommentar av selim

Mer öl från Tyskland vill jag se. Framförallt mörk lager och veteöl.

Kommentar av Gyllenbock

Jag vill ha mer billig öl på burk med mycket alkohol fast det inte smakar alkohol. Var klickar man då? Jag förstår inte riktigt vad allt betyder. Land spelar egentligen ingen roll, men Belgien har jag hört ska ha bra öl. Amerikansk går dock bort då jag inte gillar blaskig öl.

Kommentar av Kuckeliku

Mer Stone åt folket!!!
Eller –
tänk om vi kunde få lite Ale Smith eller Three Floyds eller port brewing eller….

Nu dagdrömmer jag igen.

Lite fler välhumlade öl vore kul.

Kommentar av Fredrik

Hallåj Fredrik… du kan nu göra privatimport av Port Brewing och Lost Abbey från oss på Brill & Co dessutom kommer snart lite Alesmith bärs finnas tillgänglig… skulle inte ha nåt emot att se dessa i systembolagshyllorna…. maila marc@brill.se så kan han hjälpa dig

Kommentar av Jonas

Kuckelikus kommentar är fantastisk. Jag har gått tillbaka hit flera gånger enbart för att läsa den.

Kommentar av Anton

Anton! Jag tror att Kuckiliku driver med oss ölnördar…men det är ganska kul hur som helst!

Kommentar av Petur




Kommentera

