Double Bastard Beer Blog


Change
mars 23, 2009, 10:34 e m
Filed under: Uncategorized

Svenska Ölfrämjandet hade årsmöte i Lund i helgen. Som ny ordförande valdes Rick Gordon Lindqvist. Ett mycket bra val skulle jag säga. Rick är driven och har massa bra idéer om hur föreningen ska utvecklas.

changeMedan det finns starka och aktiva lokala avdelningar (Göteborg exempelvis) som har välbesökta och uppskattade månadsmöten så har föreningens styrelse varit alltför passiv i många år, förändringsbenägenheten har varit låg och gubbigheten hög. Detta har bidragit till att medlemsantalet har varit ganska stillastående, detta i tider då ölintresset i landet har ökat. 

Men jag är säker på att det är förändring på gång. Kör hårt Rick!

Dagens fråga: är du medlem i Svenska Ölfrämjandet?

 


3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag är ju lite sådär lagom, galet öl intresserad men har haft lite svårt för att se en anledning till att bli medlem, nu valde jag ”Nej, men det låter intressant” för att det är intressant om gubbigheten minskas och jag kan få ett ordentligt grepp om vad ”det hela handlar om”. Min uppfattning om ölfrämjandet har än så länge varit ”paragraf hit och dit” och ”nu ska vi prova femti julöl hit o dit”. Jag är själv 23 år, avskyr 50+’are som inte vet när de ska hålla käften (får tillräckligt av dem på släktträffarna) och helst av allt bara vill dricka bra öl med schyssta likasinnade. Sen tror jag faktiskt aldrig att jag själv har ställt mig, eller någon annan för den delen frågan vad ölfrämjarna egentligen gör, vad gör dem?

Kommentar av andersand

Jag kan bara instämma med andersand här, trots att jag är nio år äldre och möjligen har lite större fördragsamhet med 50-plussare. Ska jag vara med i en förening bör den ju göra något, och surfar man in på Ölfrämjandets hemsida så är det ta mig tusan inte lätt att se vad, om något, föreningen faktiskt gör, utöver att ge ut ett medlemsblad. Men är det förändring på gång kan det kanske också synas i en intressant verksamhet, och då börjar det låta intressant igen — åtminstone den dag jag flyttar tillbaka till Sverige. Just nu bor jag i ett annat land, och då är frågan om medlemskap i Ölfrämjandet möjligen en smula akademisk.

Kommentar av Dr M

Jag och frugan är med, men har på senaste tiden prioriterat hemmaprovningar och besök på The Rover och Tre Små Rum istället för ölfrämjarmötena. Trots att det är (eller har varit?) en gubbklubb så tycker jag gott att man kan stödja organisationen. Tror att Rick kan bidra med en del bra förändringar.

Kommentar av rekan




Kommentera

